Metroplex 2022 – 2122

Izložba „Metroplex 2022 – 2122” biće održana na Novom mestu na Novom naselju od 10. septembra do 9. oktobra, u okviru nedelje arhitekture programskog luka Kaleidoskop kulture.

Projekat Novog kulturnog naselja „Metroplex” podrazumeva tesnu saradnju novosadskog umetnika Dejana Ilića sa japanskim umetnikom Akinorijem Oišijem u oblikovanju i širenju kulturne i umetničke svesti građana Novog Sada.

Kroz evoluciju futurističkog prikaza rada budućeg Kulturnog centra na Novom naselju, života u njemu i oko njega, virtuelni predlošci otvoriće vrata japanske kulture i umetnosti lokalnom stanovništvu, i obratno. Razmena kulturno-umetničkog nasleđa odvijaće se u oba pravca i prikazivati viđenje razvoja kroz oči umetnika.

Umetnici i njihova vizija su u saglasju da će japanska tehnologija u narednom stogodišnjem periodu biti dominatna za čitav civilizacijski tok. Kroz primenu AR (Augmentativna Realnost) tehnologije na prostoru izgradnje buduće zgrade kulture građani Novog Sada imaće priliku da iskuse sasvim drugačiji pristup kulturno-umetničkim sadržajima, gde umetnička dela otvaraju potencijale za nove izvođačke ideje koje doprinose decentralizaciji kulture i umetnosti.

Dejan Ilić je master primenjeni umetnik – grafički dizajner sa bogatim iskustvom u izradi projekata iz oblasti grafičkih komunikacija i multimedije. Kao muzički producent potpisuje dvanaest albuma različitih muzičkih žanrova. Izabran za umetničku rezidenciju Kizuna od strane Fondacije „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture“, u saradnji sa organizacijom EU–Japan Fest iz Tokija.

Akinori Oiši je japanski multimedijalni umetnik iz Osake. Studirao je likovnu umetnost na Univerzitetu umetnosti u gradu Kjoto, a kasnije je razvio veštine u multimediji na IAMAS-u (Međunarodna akademija medijskih umetnosti i nauka / Japan). Kao gostujući predavač predavao je na Univerzitetu umetnosti i dizajna u Lozani, u Švajcarskoj i na Univerzitetu umetnosti Tama u Tokiju. Umetnik je aktivan na japanskoj umetničkoj sceni i pretežno se bavi ilustracijama. Učestvovao je u izradi reklama za Mitsubishi Electric, Uniklo, Coca Cola Japan. Akinorijev prepoznatljivi stil, oslikava se u karakterima nevinog izgleda koji su uvek ljubazni prema deci i za odraslima.

Marko Jozić je rođen je u Novom Sadu 1987. godine. Završio Karlovačku gimnaziju, diplomirao na Akademiji umetnosti na smeru snimanje i dizajn zvuka, a trenutno na master studijama produkcije. Iza sebe ima veliki broj najrazličitih realizovih projekata iz sfere umetnosti, kulture i medija. Član je i osnivač organizacije Novo kulturno naselje.

Novo kulturno naselje je udruženje osnovano 2014.godine. Udruženje je u sklopu inicijative za osnivanje Kulturnog centra na Novom naselju do danas uspešno realizovalo 18 festivala, preko 1100 edukativnih i umetničkih radionica i događaja, volonterskih i humanitarnih akcija, nekolicinu međunarodnih projekata, akcija ozelenjavanja i čišćenja i brojne druge aktivnosti.

 

Partneri Kaleidoskopa kulture su Erste banka, IDEA, DDOR osiguranje, A1 Srbija i Heineken Srbija.

Foto: Promo

Tags:

Date

09. окт 2022.
Expired!

Organizer

Novo kulturno naselje
Website
http://novokulturnonaselje.rs/

Other Organizers

SqueezePlay LLC
SqueezePlay LLC
SqueezePlay LLC