Плесна представа Метрономија
У току отварања програмског лука Калеидоскоп културе одржава се плесна представа Метрономија на Teatarskoj sceni 2 у Дистрикту 3. септембра, кореографкиње Тамаре Гвозденовић, у продукцији Института за уметничку игру.
Кореографија: Тамара Гвозденовић
Музика: Kangding Ray
Асистент кореографкиње: Огњен Вучинић
Играчице: Катарина Бућић, Соња Стојановић, Ангела Михова, Уна Балаж, Миона Петровић и Тијана Остојић
Градимо нашу заједничку будућност разматрајући контрасте: Конструкција против деконструкције, паралела, гужва наспрам усамљености, између, негативан простор, сенка, смена тела, промена простора, промена перцепције и перспективе. „Да бисмо створили прво ћемо уништити. Све што смо изградили ми ћемо уништити. Све у шта смо веровали ћемо избрисати. Сва лица која смо видели ћемо заборавити. Нећемо почети од нуле. Задржаћемо темеље. У деловима. Скупљаћемо. Неки ће остати. Ми ћемо одабрати. Неки ће бити заборављени. Састави. Подигни. Одступи. Валоризуј. Уништи.“ – наводи ауторка пројекта.
Тамара Гвозденовић након студија визуелних уметности у Нојхателу се придружила угледном Конзерваторијуму за музику и плес Тринити Лабан у Лондону, где је и наш познати кореограф Александар Илић магистрирао. Након дипломирања представила је свој први плесни позоришни комад „Sainte Marie Joseph de la Rose”, у Théâtre du Pommier у Нојхателу, а следеће године одмах затим и други „Sous le Cou(p) du Lapin”. Најзад, и трећи „Light Scream”. Године 2014. се придружује чувеној белгијској плесној позоришној трупи Peeping Tom у Бриселу.
Оснивачица је Le Facteur, плесно позоришне трупе која је формирана као колектив уметника, развијајући се на потезу Швајцарске, Француске и Белгије. Београдској публици се представила прошле године у оквиру прве едиције Фестивала Sola с представом „Tombés“.
Институт за уметничку игру, први и једини акредитовани студијски програм у области уметничке игре у Србији, је основан 2014. године. Акредитовани студијски програми на основним, мастер и докторским студијама пружају школовање у области високо професионалне уметничке игре (класичан балет, савремена игра, сценска народна игра и музика), кореографје, балетске педагогије и педагогије савремене игре. Више информација на њиховом сајту.
Фото: Немања Мараш