Рије Јамада / Светско бијенале студентских фотографија – Best of 2022.
Јапанска уметница Рије Јамада (Rie Yamada) представиће два пројекта на самосталној изложби у оквиру свог гостовања на „Светском бијеналу студентске фотографије – Best of 2022” од 2. до 8. септембра у Креативном дистрикту, Радионица локал 3.
Изложба ће бити отворена 2. септембра у 20 часова, у оквиру отварања програмског лука Калеидоскоп културе.
Рије Јамада добитница је треће награде 2017. године на истоименом конкурсу са пројектом „Постати породица”. Користећи старе, пронађене фотографије десет породица – пет из Немачке и пет из Јапана – духовито је рекреирала прошлост, истовремено као фотограф и модел. Кроз мимикрију она оживљава туђе породичне фотографије, које су некада биле остављене, полазећи од идеје да породичне фотографије, чак и потпуних непознатих људи, одражавају наша сопствена искуства и сећања, па тиме изазивају извесну носталгију и емпатију.
Други део изложбе чини рад под називом „Тражим породицу” који је засновам на Ријином личном искуству. Рад се састоји од 63 реконструисана портрета мушкараца које је упознала на уговореним састанцима за склапање бракова у Јапану где је тражила животног партнера. Кроз процес прерушавање у те мушкарце, почела је да полемише о свом „правом ја“ из перспективе друге особе. У Јапану, концепти „породица” и „домаћинство” имају дугу традицију и дубоко су укорењени у умовима Јапанаца. Међутим, данас две од три слободне особе у Јапану немају партнера и слободне жене осећају јак притисак друштва. Ипак. у 21. веку можемо да бирамо облик породице који нам одговара и да тражимо место коме припадамо.
Рођена у Нагоји у Јапану. Дипломирала је 2013. године на катедри за визуелне комуникације на „Weissensee“ академији уметности у Берлину. Њен дипломски пројекат „Familie verden” освојио је награду „Нова немачка фотографија“ и награду „Mart Stam“.
„Familie verden“ је први део троделног серијала који се фокусира на прошлост, садашњост и будућност породице.
Други део серијала, „Familie suchen“, у ком је истраживала савремене партнерске односе кроз организован „лов на партнера“ у Јапану, завршен је 2020. године у оквиру њених мастер студија. На свим фотографијама Рије Јамада фотографише себе као субјекта јер верује да је то најбољи начин да сазна о другима и да се суочи са својим личним проблемима. Путем мимикрије (маска, костим, сценографија…) покушава да се идентификује с људима о којима говори и на тај начин њихове личне приче и емоције постају њене тј. излазе из оквира аутономне и интимне исповести.
Партнери Калеидоспкопа културе су Erste банка, IDEA, ДДОР осигурање, А1 Србија и Heineken Србија.
Фото: Промо